14 Ocak 2011

Böte'nin kalbinin attığı yer: BÖTE kurultayı

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Öğrenci Kurultayı her yıl farklı bir üniversitenin Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü ve/veya ilgili kulübü tarafından organize edilen, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü öğrencileri arasındaki etkileşimi ve iletişimi artırırken mesleki ve kişisel gelişimlerine katkıda bulunmak, ülkenin bilişim alanındaki yönelimlerini belirlemek ve bu alanda gelişimine destek vermek, öğrencilerin geleceklerine dair planlar yaparak sorunlarını tartışmak, sektör temsilcileri ve akademisyenlerle iletişime girme şansı bularak hedeflerini belirlemek amacıyla düzenlenen mesleki ve sosyal bir toplantıdır. 
       Organizasyon yapısı ve çalışmalar yönetim kurulu önerileriyle ev sahibi üniversitenin düzenleme kurulu tarafından uygulamaya geçirilir. Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Öğrenci Kurultayı bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi bölümü öğrencileri tarafından yapılmasına rağmen katılımcılar bilgisayar bilimleri ve bilişim teknolojilerine dair herhangi bir bölümden olabilmektedir. Kurultaya her üniversitenin ilgili bölümünden kontenjan dâhilinde resmi temsilcilerin yanı sıra bölüm öğrencileri, akademisyenler, sektör temsilcileri ve mezunlar katılabilir. 
       Yapılan çalışmalar ve atılan adımların arkasında gerçekçi tespitler varken idealizmden ödün verilmeyerek hayal gücü ön plana çıkarılır. Bu altyapı, sorumluluk duygusu ve ortak hareket güdüsü, geçen yıllarda gerçekleşen etkinliklerimizde fikir- bilgi paylaşımı, tartışma forumlarıyla sağlanmış ve internet üzerindeki paylaşım ortamlarında sürdürülmüştür. Bugün atılan küçük adımların ve yönelimlerin ileride kendi sektörlerinde önemli pozisyonlara gelecek bu insanlar sayesinde uzun bir maratona dönüşeceği bilinciyle ortak ruh korunacak ve sürdürülecektir. Bunun ötesinde Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğrenci Kurultayı katılımcılarının, insanın sadece çalışmaya programlanmış mekanik bir organizmadan çok sosyal bir varlık olduğu bilinciyle, ileride beklide meslektaş olacak gençlerin sosyal ortamlarda da bir araya gelmesini ve bu günden bir arkadaşlık ile dostluk bağı kurmasını sağlamaktadır. 
       Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğrenci Kurultayı hiçbir şekilde ticari, kişi ya da kurumlara kâr getirmek amacıyla oluşturulmuş ve çalışan bir organizasyon değildir. Katılımcıların; konaklama ve yemek ihtiyaçlarını ev sahibi üniversite karşılar ve kendilerinden hiçbir ek ücret talep edilmez. Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğrenci Kurultayı hiçbir zümre, kişi ya da grubun tekelinde ve kayıtsız kontrolünde değildir. Bu meslekle ve sektörle ilgilenen herkese açık, tamamen gönüllü katılım ve ev sahipliği ile düzenlenmekte, yılda bir kez toplanarak iletişim, düşünce ve sosyal ağlar genişletilmektedir.

Hiç yorum yok: