13 Ocak 2011

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği(BÖTE) nedir?

Öğretim Teknolojileri ve uzaktan eğitim alanında yetişmiş insan gücüne duyulan gereksinimin bilincinde olan Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Bölümü’nün amacı, ilk ve orta öğretim öğrencilerine yol gösterecek bilgisayar öğretmeni adaylarına güncel bilgiler vermek, meslekle ilgili temel bilgi ve becerileri kazandırmak ve onları yeni teknolojilerin kullanıldığı öğretim ortamları ile tanıştırmaktır. Amacımız öğrencileri sadece öğretmen olarak değil, aynı zamanda onları eğitim teknologları, eğitim uzmanları, eğitim tasarımcıları, öğretici ve eğitimde bilgisayar uygulamalarında birer uzman olarak yetiştirmektedir.
ayrıntılı bilgi için: BÖTE nedir?


1 yorum:

nizar diler dedi ki...

Merhaba arkadaşlar, BÖTE mezunuyum ve çok pişmanım; şunları belirtmekte fayda var:

1. Yurtdışında BÖTE'nin tam olarak karşılığı olan bir bölüm yok.
2. Revaç gören "bilgisayar teknolojisi" teriminden faydalanmak isteyen ve maalesef teknik bir branş mezunu olmayan - daha çok eğitim psikolojisi, sosyal bilimlere ilişkin branş mezunu - akademisyenlerin kapıp yerleştiği bir bölüm BÖTE! İnanmayan Türkiye'deki üniversitelerin BÖTE öğretim üyelerinin özgeçmişine baksın. İçlerinde iyi bir teknik bölüm mezunu, programlama bilgisine sahip birini göremezsiniz.
3. Madem ki işin içinde "Bilgisayar" var, neden bilgisayarla ilgili teknik dersler yok bunun cevabı 2. madde!
4. Zaten YÖK bildiğim kadarıyla bu bölümü yakın bir zamanda ilköğretimle ilgili bir pasif bir bilim dalı olarak değerlendirecek.
5. Gelen öğrenciler iyi niteliklere sahip, kaliteli ama maalesef bol bol kuram bilgisi, eğitim psikolojisi vs. dersi var, inanmayan ders müfredatına bakabilir. Görünürde programlama dersi var 1-2 tane ama hangi modası geçmiş diller anlatılıyor isteyen araştırabilir.
6. Dahası henüz yeni mezun vermiş bu bölüm nasıl oluyor da tam 47 tane üniversitede birden kısa zamanda açılabiliyor? Cevabı yine öğretim elemanlarının özgeçmişinde bulunabilir. Kaç tanesinin yayınları içinde bilgisayarla doğrudan ilgili yayın var? Bulabilirseniz sayısını buraya yazabilirsiniz.
7. Buraya yazdıklarım eleştiri değil, sadece gerçekler. Artık minicik çocuklar bilgisayarla ilgili pek çok yeteneğe sahip, zaten MEB'de bu dersi kaldırdı. Türkiye'ye laf değil iş üreten insan lazım.... o ise nasıl olacak yorumu size bırakıyorum...

http://bizboteciyiz.blogcu.com/bote-nedir/10765963